Diet File Dag 52: Lovehandles and stuff

‘Je hebt dingetjes’, zegt m’n schoonmoeder terwijl ze m’n so called lovehandles vast pakt. Ik baal enorm van deze opmerking omdat ik de dag ervoor op een verjaardag al was gebombardeerd tijdens het eten van een gehaktballetje, met de conclusie een ‘echte vreetzak’ te zijn. Maar volgens mijn schoonmoeder niks aan het handje, want Alain (vriendlief) moet iets hebben om ‘zich aan vast te kunnen houden’.

Blijkbaar was bovenstaand demotiveer materiaal nog niet genoeg. Want de opmerking die m’n oom laatst plaatste, maalt ook nog steeds maar door m’n hoofd: ‘Je begint een beetje dit te krijgen he?’ En met ‘dit’ bedoelt hij stevige armen. ‘Een en al spier’, zeg ik. ‘Ja’, lacht hij. ‘Nu nog wel.’

Verdomme! Hoe kan ik mijn dieet met al deze opmerkingen blijven volhouden? Als gevolg heb ik flink naar de gewone cola en chips gegraaid. En daarna voelde ik me nog dikker. Is het teveel gevraagd om een wat-zie-je-er-toch-goed-uit opmerking eruit te knallen? Sjonge jonge…

Enfin. Wat ik dus eigenlijk wilde melden in deze diet file, hoe verslagen ik me ook voel, is dat ik ben begonnen met trainen. Maar liefst (minstens) drie keer per week! En dat de crosstrainer en ik een gouden duo zijn geworden. En dat ik mezelf dagen lang niet kon aankleden vanwege de spierpijn. En dat er tussen alle rotopmerkingen toch een topper zat. Nota bene op dezelfde verjaardag als van de vreetzak-opmerking: D. liep langs en ‘stompte’ voor de grap mijn buik. ‘Ik voel blokjes!’ zei hij enthousiast. Ik kon hem geen ongelijk geven.

Vanavond, 20.00 uur, sportschool De Mix Almere. Dat is wat ik nou doorzettingsvermogen noem! Bedankt D., zonder jouw opmerking reed ik nu rondjes langs de McDrive.

Plotseling woog ze 60 kilo en daarom is Jamie op dieet. Simpelweg omdat ze in de zomer alle ogen op haar gericht wil hebben op onder andere het strand. Volg hier hoe dat zich verkondigt.

11 reacties tot nu toe

  • Schat, ik vind echt niet dat je dik bent! Who cares dat je lovehandles hebt, dat is vrouwelijk en dat hoort er gewoon bij! Je moet tevreden zijn met wat je hebt, want geloof mij, er zijn genoeg vrouwen die doen een moord voor jou figuur! Niemand is perfect, je moet tevreden zijn, want zo slank als mij wil je ook niet worden hahahah!!

    (K)

    Comment door Djois, May 11, 2009 om 9:47 am
  • Idiot, je bent al 52 dagen bezig en je gaat de verkeerde kant op.. vind je het gek dat je tegen een muur aan zit te bonken met je hoofd..

    het probleem is dat je niet snapt hoe het hele afvallen gebeuren werkt blijkbaar!

    verwacht geen wonderen met je 3x in de week naar de sportschool te gaan en even toestellen te ‘testen’ of ‘hey ik ga naar de sportschool en ik sonja bakker dus ik moet wel afvallen, ook al heb ik geen flauw idee wat ik eigelijk doe’ of nee wacht deze.. mm.. wat zal ik vandaag gaan doen.. ik heb eigelijk geen zin.. maar goed ik vul het uurtje maar en dan ga ik weg!

    IDIOT!

    Afvallen is heel simpel maar niet makkelijk!

    Met 3 dagen in de week kom je dr never-nooit!
    als je echt wilt afvallen en resultaten wilt bereiken EN op langere termijn volg dan dit simpele lijstje:

    1. Tel je kcalorieen..
    Gooi je sonja bakker maar uit het raam.. het is bewezen dat dit voor korte termijn effectief is..
    je bent een vrouw, dat betekent max 2000 kcal per dag voor onderhoud van je lichaam.
    ga hier maximaal 1500 onderzitten en je bent al bezig met vet te verbranden! en dat zonder iets extras te doen! maar blijf wel eten!
    5 kleine porties van ong. 300 kcal per x

    2.
    Say goodbye to sugar!
    Geen suiker meer, dat wil zeggen.. abso-fucking-lutely not soda’s en limonades meer.. suiker zorgt ervoor dat je hele fatburning furnace stopt.. natuurlijk kan je niet altijd suikers vermijden maar qua drankjes.. maakt dit wel heel veel uit..
    je nieuwe beste vrienden horen te zijn, Water en Groene Thee.. <- geweldig!

    3.
    Trainen betekend TRAINEN, niet apparaten testen, socializen, gewoon wat doen.. nee Trainen is traien..! elke x voordat je de gym entered heb je een plan in je hoofd, je gaat eerst 10 min (100 kcal minimum) opwarmen, daarna ga je met gewichten stoeien, (en nee je word echt geen midgethulk trust me)en daarna ga je nog s 400 kcal minimaal op een cross of loopband verbranden.

    dit zijn de belangrijkste voorwaarden wil je uberhaubt de goede kant op gaan met je dieet-fatloss regime..

    otherwise its all for nothing.. en dan voel je je straks alleen maar nog shittier en dan denk fuck it allemaal, ik ben blij zoals ik ben.. – NOT- en dan groei je 2x in size..

    trust me..
    Dus vanaf nu:

    1: beter letten op je voeding onder de 1500 kcal blijven, meer eiwitten minder koolhydraten.
    2: no more sugary drinks or whatso-ever
    water en groene thee zijn je nieuwe beste vrienden
    3: enter the gym with a reason.. niet om maar ‘wat’ te gaan doen.. en probeer het minimale kcal verbruik op 500 kcal per sessie te houden.. : dieet 1500 kcal – 500kcal is 1000 kcal onder je onderhoud! tel uit je winst!
    hierbij telt hoe vaker je gaat, hoe sneller je resultaat ziet, had je dit vanaf dag 1 gedaan, was je nu al fitnessinstructeur bij midgetfitness (grapje :D)

    no more excuses..

    Luc!

    Comment door Luc., May 11, 2009 om 2:11 pm
  • Ahhhh lief dat je het zegt! Ik vind mezelf ook niet ‘dik’, ik wil gewoon 5 kilo kwijt, gezonder eten en meer sporten. Dan zit ik gewoon lekkerder in m’n vel.

    Maar met al die leuke opmerkingen en verjaardagen valt het afvallen niet mee :(

    Comment door jamievalerie, May 11, 2009 om 2:22 pm
  • Hahaha waar denk je dat ik al die 52 dagen mee bezig ben?

    Maar goed, je bovenstaande tips hebben me enorm gemotiveerd. Sonja Bakker had ik inderdaad al een tijd geleden weer terug in de boekenkast gelegd. Ik zorg er gewoon voor dat ik MINDER eet en al helemaal geen junkfood meer eet.

    Verder wat je allemaal opnoemde over de Gym doe ik al braaf. Dus daar voel ik me goed over. Had alleen vorige week echt geen tijd maar dan ook ECHT GEEN TIJD, want ik zat dag en nacht aan m’n afstudeer scriptie.

    Vanavond ga ik er weer hard tegenaan, 3 keer in de week vind ik trouwens best vaak hoor?! Maar goed, wie weet kom ik je nog tegen tussen de crosstrainers en dumbels.

    En mocht je me een keer onverwachts tegenkomen, ook al meen je het niet, mag je gewoon zeggen hoor van “huh? Ben je afgevallen of zo? Je ziet er zo dun uit” Mag hoor… is gewoon een suggestie hahaha

    Jamie

    Comment door jamievalerie, May 11, 2009 om 2:28 pm
  • ahaha.. aap..
    is goed, ik ben er vanavond zoieso wel weer.. ik wil nu echt ff alles nog s ff in de zesde versnelling gooien.. door het harde trainen krijg ik alleen maar meer motivatie om dagelijks te gaan..
    alleen sochtends trainen dat lukt me nog niet.. dus dan maar in de avond..

    weet je wat jij moet gaan doen.. lekker spinnen met je vent.. schijnt een geweldige burner te zijn, en nog gezellig ook.. gaan we gezellig met zn 3′n! is lachen man en je verbrand er ook nog ‘s behoorlijk wat kcal. mee..

    Good luck chuck!

    Luc.

    Comment door Luc., May 11, 2009 om 2:34 pm
  • hahahaha nee maar wanneer je weer afgevallen bent, gaan ze opmerkingen maken met `wat ben je dun!` Je moet gewoon blijven hoe je bent..

    (K)

    Comment door Djois, May 11, 2009 om 5:53 pm
  • Jaime, ik weeg ook 60kg hoor! Wedstrijdje houden!? ;P En de afval race gaat officieel nu van start..

    “.. de 5 kilootjes lijken af te vallen, maar de chips en patatjes blijven Cher op de voet…” :-(

    Maar met de tips van Luc, de afval master haha, moet het wel goed komen!

    Begint op een afval forum te lijken hier ;)

    Xxxssies

    Comment door Cher, May 12, 2009 om 11:08 pm
  • Haha inderdaad, het begint een beetje op een forum te lijken maar dat vind ik alleen maar leuk want ik ben dol op reacties! Maar het gaat inderdaad helemaal goed komen met ons. Als het effe tegen zit pakken we gauw de tips van Luc erbij! Succes meis, x Jaim.

    Comment door jamievalerie, May 13, 2009 om 9:37 am
  • Hoe is het met je dieet? Ik ben net terug uit de States en a.s. maandag ga ik beginnen met Sonja Bakker. Ik begrijp dat jij daar inmiddels gestopt mee bent? Ik wil er mijn “eigen” Sonja Bakker variant van maken eet nu dagelijks rijst (hindoestaans). Jeetje ben nu al was zenuwachtig om al het lekkers te laten maar ik weet waarvoor ik het doe een hele nieuwe garderobe!

    Shirley

    Comment door Shirley, June 4, 2009 om 4:37 pm
  • Hi Shirley,
    Wat goed dat je gaat dieten! Je voelt je er veel prettiger door en je zit lekkerder in je lijf. Ik ben niet gestopt, van de week komt er namelijk een nieuwe diet file online. Dus houd het in de gaten ;)

    xx en succes!

    Comment door jamievalerie, June 4, 2009 om 5:49 pm
  • tramadol 620 what does xanax look like ooj discount cialis =(( ultram as antidepressant vibt cialis owdvry

    Comment door msonormaltable, April 10, 2010 om 9:55 pm

Plaats een reactie